Tips

1. Probeer dagelijks 2 liter water te drinken.
Water hydrateert je lichaam, zorgt voor het transport van voedingsstoffen naar je lichaamscellen, en reinigt het lichaam van afvalstoffen.
 
2. Probeer verspreid over de dag kleine maaltijden te eten.
 
3. Zorg dat je dagelijks voldoende vezels binnen krijgt.
Voldoende rauwkost is een prima manier om vezels binnen te krijgen of neem 2x per dag een theelepel Vezelcomplex.
 
4. Drink dagelijks 3 koppen groene thee.
 
5. Probeer zo veel mogelijk (enkelvoudige) koolhydraten te vermijden.
Probeer zo veel mogelijk (enkelvoudige) koolhydraten te vermijden zoals snoep, koek, alcohol, suiker, chips, wit brood, pizza, pasta, frisdranken. Dit soort voedingsmiddelen hebben een enorme invloed op je bloedsuikerspiegel waardoor ze zeer snel als vetweefsel zullen worden opgeslagen. Zorg er voor dat je dit soort voedingsmiddelen niet eens in huis hebt. Hierdoor wordt de verleiding minder groot en is de kans dat je zwicht voor dit soort producten veel minder.
 
6. Probeer producten als ontbijtkoek, krentebollen e.d. te vermijden
Deze producten zitten vol met suikers en hebben veel invloed op de bloedsuikerspiegel. Sommige soorten ontbijtkoek bevatten zelfs meer dan 40 gram suikers per 100 gram.
 
7. Eet niet vlak voor het slapen gaan.
Het lichaam is er op gebouwd om overdag te functioneren. ’s Avonds wanneer het gaat schemeren bereidt het zich voor om te gaan rusten en begint de aanmaak van melatonine (slaaphormoon). Een zware maaltijd is dan niet iets waar het lichaam dan op zit te wachten.
 
8. Drink 15 minuten voor de maaltijd een groot glas water.
 
9. Begin je avondmaaltijd met het eten van de groente.
Door de vezels hierin zal je minder snel te veel eten. Probeer je groente te stomen in plaats van te koken omdat hierdoor vitamines en mineralen bewaard blijven.
 
10. Doe aan krachttraining
Krachttraining vergt veel energie tijdens de training zelf, maar ook de dagen erna om het lichaam te laten herstellen. Het dagelijkse energieverbruik wordt hierdoor verhoogd.